Daisypath

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, October 28, 2010

fahamilah..

klo ade org yang fahami diri kite..
jgn kite abaikan org itu...
klo ade org amek brat psal diri kite...
jgn kte skiti org itu...
klo ade org sygkan kite..
...jgn kite lukakan org itu...
klo ade org sggup terluke untuk kite...
jgn kite tggalkan or itu...
klo ade org menangis untuk kite...
percayalah org itu adlah org yang di cpta untuk kite...

Wednesday, October 27, 2010

elaun

elaun...
hadirmu membawa seribu makna...
tiadamu aku merana...
elaun...
hadirmu sentiasa ku nantikan...
...tiadamu aku xmkan...
elaun...
muncul lah dengan segera...
aku da xlrat telan mi segera....

berusaha

jika ingin mencapai sesuatu...
blaja la berusaha mndapatkannya..
jika ingin kekalkan sesuatu...
berusaha la memahaminya...
jika ingin memahami sesuatu...
...troskan la blaja menerima...
jika ingin menerima sesuatu...
mulakan dengan bertolak ansur...
tidak rugi kita setapak dibelakang org...
kerana setiap langkah pastinya kehadapan...
bkannye ke belakang...

kenangan

kenangan itu semalam..
kenangan itu kelmarin..
kenangan itu dahulu..
kenangan itu indah..kenangan itu pahit
apakah yang ada pada kenangan.
jika diri terus dibelenggu pada kisah silam.
yang pergi tetap pergi.
yang ada dihadapan hargai sebaik mungkin...
teruskanlah perjuangan walaupun sukar..
teruskan peperangan walaupun payah...
kehidupan memang begini..
jangan berputus asa..
kerana kejayaan sentiasa menanti di sana~

Sunday, September 26, 2010

aku jd kk sem nie....

hahaha...kelaka gilo aku jadi kk(ketua kumpulan) sem nie...pe ag, aku memerintah mengikut acuan aku sendiri la(tapi tutor aku still pantau pemerintahan aku). aku amalkan sistem demokrasi 20% pastu sistem kuku besi 80%...hahaha...terpaksa la...jadi pemerintah memang kene kejam kalau x msti kite yang diperintah....stakat nie aku puas ati la dengan corak pemerintahan aku sendiri tapi kalau anak buah aku xske aku xpdli pon...huhu....memang kejam sungguh aku nie...banyak projek kelas aku sem nie tapi aku berjaya bahagi2kan kepada anak buah aku...walaupun aku ketua tapi aku still bagi dieorang wat pilihan la...baru adilkan...bak kata pepatah raja adil raja di sembah, raja zalim raja di embah....whatever la...sem nie aku banyak wat perubahan dalam diri aku...asingmen pon aku da mule wat sket2(tp sebelum nie ag sket)...bahan pon da banyak aku cari...siap pinjam buku yang xbleh tahan....haha...ape pon tanggungjawab yang aku pegang sekarang memberi kesan positif kepada diri aku...Alhamdulillah...

Wednesday, July 28, 2010

jurnal pilihan..

KERETA YANG TIDAK PERLU MEMBAYAR TOL...

ANDA SEDANG INGIN MEMBELI KERETA?MAHUKAN TIPS UNTUK MEMBELI KERETA?ON KERETA KE 36633..XLA BCA JE KAT BAWAH NIE...KERETA YANG TIDAK PERLU DIBAYAR TOL AKAN MENGURANGKAN BEBAN IDOP ANDA....BELILAH KERETA YANG DISARANKAN SEPERTI DIBAWAH INI...

KERETA KEBAL : disebabkan ia kebal maka kebalah dari membayar tol.

KERETA SORONG : kereta ini tak perlu dinaik cuma disorong, oleh itu xde orng yang duduk dlam kereta maka xperlu lah tol.

KERETA POLIS : kene la respek ngan encik-encik polis yang bertugas menjaga kemanan termasok lah kawasan plaza-plaza tol.

KERETA YANG SEDANG DITUNDA : yang kena bayar mestilah pemandu kereta yang menunda.

KERETA JIRAN KORANG : dah nama pon kereta jiran maka yang perlu membayar tol mestilah jiran korang bukannye korang.

KERETA ROSAK : kereta rosak dah tentu tidak bergerak, bila x bergerak, maka secara otomatiknya xkan melaui tol dan xperlu la baya tol pe ag.

KERETA API : belum pernah ag dalam sejarah ada dibina plaza tol di landasan kereta.

SUMBER : MAJALAH UJANG

Tuesday, July 27, 2010

ketenangan..

sejak mggu lpas aku rase trtkan sngat...jiwa mronta2...smpy smlam aku mseh rse pkra yang sme...tp pg nie ble aku dpat stu mesej dari seseorang yg mmang aku tggu2 khdirannya kembali dlam idop aku tbe2 je jwa aku tros jd tnang dan rse sngat gmbira smpy nak nanges(mcam poyo je aku nie)....hehe...thanks sngat2 kepda meow meow...kuceng syg meow meow(bleh ke luah prasaan camni kat blog?)...arini skolah aku exam so aku rlek sket xyah wat rph...arini nak enjoy pastu nk enjoy jela...hehe...